SEGONA ASEMBLEA DE DOCENTS PEL FUTUR

Avui ha tengut lloc a Can Alcover de Palma la Segona Assemblea de Docents pel Futur, convocada amb un doble objectiu: fer balanç sobre quina ha estat la tasca des del moment fundacional i planificar la seva estratègia de cara als propers mesos.

Així, la Comissió Coordinadora ha donat compte de les actuacions principals de DxF fins al moment: Campanya Escoles pel Futur, participació a la Setmana Global d’Acció pel Clima, creació d’instruments de comunicació (Twitter, Instagram, Facebook, blog, llistat de mails…), participació de 635 docents en la vaga del 27-S (i acceptació posterior per la Conselleria de destinar els sous no cobrats a solaritzar escoles), ampli ressò a la premsa, coordinació amb el moviment ecologista per organitzar actuacions conjuntes, participació en actes públics i debats (jornades “Educació i Vida” a Pollença, taula rodona de l’Agrupació Cultural de Porreres, taula rodona de l’agrupació “Salvem Es Moll” d’Alcúdia, presentació de llibre a la Setmana del Llibre en Català, jornades de mobilitat d’Ecotxe i LINCC…), interlocució amb sindicats i grups polítics

Tanmateix, la part més extensa i substancial de la jornada ha estat la dedicada a reflexionar sobre l’estratègia futura, a dissenyar objectius i actuacions i a planificar les propostes per al curs 2019-2020.

A partir d’ara, seran les comissions específiques (Mobilització, Sensibilització, Ecologització i Comunicació) les que hauran de concretar les actuacions a realitzar a partir de les propostes recollides avui: manteniment i ampliació de les eines de comunicació; creació d’una xarxa d’escoles compromeses amb la resposta a l’emergència ambiental; habilitació d’un espai web per compartir recursos didàctics; elaboració d’un llistat d’objectius per a les escoles; formulació de demandes d’ecologització de centres per adreçar a les administracions; organització de jornades de mobilització conjunta (la primera podria coincidir amb les dates prèvies a les vacances de Nadal, per tal de fomentar el consum responsable i la reducció de la petjada ecològica nadalenca, i proposar una reflexió conjunta de la comunitat educativa sobre aquesta qüestió); introducció d’un debat constructiu sobre diverses qüestions: implicacions dels alumnes en l’ecologització dels centres, presència al currículum de la “veritat climàtica”, retirada de residus TIC, millora del programa d’Ecocentres de la Conselleria, recollida dels residus orgànics, introducció dels valors medioambientals en la redacció de la Llei d’Educació que ha anunciat la Conselleria, etc.

Animau-vos a participar en les diferents comissions que planificaran i coordinaran totes aquestes propostes!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *